אודותיי

עדי גינגולד

אני מאפשרת לילדים להציף את הפוטנציאל האישי שלהם הודות להקשבה לגוף שלהם, האמונה בו, המודעות אליו והבטחון בו, כדי שיצליחו להתגבר על המכשולים והאתגרים השונים. ההצלחה הזו היא מקור הסיפוק וההנאה שלי בעבודתי.

נשואה לתומר ואמא לאיתי רוני ועמית.

במשך למעלה מ-25 שנה אני עוסקת בטיפול התפתחותי ומוטורי של ילדים בגילאי 2-7 לצורך שיפור מיומנויות מוטוריות עדינות וגסות, טיפול בקשיי יציבה, איזון לקוי וחוסר קואורדינציה כמו גם פעילויות טיפוליות רבות אחרות.

לאורך השנים בניתי ארגז כלים המבוסס על הידע שרכשתי בלימודיי האקדמיים והתנסויות מקצועיות בעבודה עם ילדים בארץ ובארה"ב .

על בסיס ניסיוני המקצועי, פיתחתי את שיטת "קשב הגוף", שבאמצעותה אני מטפלת בהצלחה בילדים בקליניקה שלי, וכן מנחה צוותים חינוכיים כמו גם את ההורים להמשך עבודה עם הילדים באמצעות השיטה.

את דרכי האקדמית בתחום הטיפולי התחלתי בלימודי יציבה ובהמשך התמחיתי בספורט טיפולי (מכון וינגייט ואוניברסיטת תל אביב).

במקביל ללימודי, התחלתי לטפל במבוגרים עם מוגבלויות יציבה וקושי תנועתי שדרש תהליך שיקומי. החלפה של קולגה שטיפלה בילדים עזרה לי לגלות את הייעוד שלי – עבודה עם ילדים.

לאחר מספר שנים של עבודה אינטנסיבית עם ילדים, עברתי עם משפחתי לארה"ב, שם המשכתי לטפל בילדים לצד לימוד תחום האינטגרציה החושית והפרעות עיבוד חושי, תוך התמחות ועבודה בקליניקות המטפלות בבעיות מוטוריות וויסות חושי אצל ילדים.

זכיתי להיות חלק ממחקר באוניברסיטת Stanford בנוגע להתפתחות האחיזה והתשתית העצבית אצל תינוקות עם שיתוק מוחין ושיתוקים מולדים אחרים.

עבדתי עם ילדים במסגרת תוכנית ה- Early Intervention בפיתוח ויישום תוכנית התפתחות לילדים עם צרכים מיוחדים בראיה טיפולית הוליסטית.

בשנת 2012 חזרתי לארץ, ומאז אני ממשיכה לטפל ולפתח את שיטת קשב הגוף, כשלאחרונה אני משלבת בה גם את הרפלקסולוגיה (רפלקסולוגית בכירה), תוך התמקדות בהוספת ממדים נוספים לאבחון וטיפול בילדים.

היטיבה לתאר את מחשבותיי המשוררת שניקה שקד בשירה

"אדם לעולם לא יכול לדעת"

"אדם לעולם לא יכול לדעת
כמה שמש אלוהים שם לו בכיסים,
וכמה מדרגות יהיה עליו לטפס
כדי להגיע אל עצמו.
אל לאדם להשליך את התקווה ממנו
ולרוקן את עצמו מאמונה,
אלו החומרים מהם הפרחים
חוזרים לפרוח,
אלו החומרים מהם אנשים
קמים מחדש לחיות.
כל עוד השמש חוזרת לזרוח
גם אתה יכול,
כשהחיים משליכים עליך בעיה
באותו הרגע הם משליכים גם
חבל הצלה,
תמיד עשה שעיניך יהיו יכולות
למצוא אותו,
ושידייך יהיו פנויות
לתפוס אותו,
ותמיד אבל תמיד
עשה את ליבך מאמין"

ה'אני מאמין' שלי

7 הכללים שאני מאמינה שיכולים ליצור את השינוי:

  • התנועה היא אלמנט מרכזי
    אם הילד יזוז (לבד או עם עזרה), תיווצר בגוף שלו תנועה ונפשו תרומם (יתמלא באנרגיות חיוביות ובמוטיבציה – ניצוץ של הצלחה).
  • חשוב ליהנות מהעשייה
    הביטחון העצמי של הילד, ולא פחות חשוב מזה, תחושת ההנאה שלו מהפעולות שעושה (גם אם הגדיר ש"אינו אוהב ספורט"), שבאה לידי ביטוי בהבעת הפנים והחיוך האמיתי שלו, היא מפתח להתקדמות שלו וליכולת שלו להשתלב חברתית.
  • חשוב לעבוד עם הילד בצורה מגוונת
    שילוב של גישות מדיסציפלינות שונות (יציבה, אינטגרציה חושית, ספורט טיפולי, רפלקסולוגיה ועוד) מאפשר להגיע לילד בצורה שמתאימה לו ומקנה לו ארגז כלים רחב בתהליך.
  • הצלחת התהליך היא ממקום מכיל, נקי ולא שיפוטי
    מציאת הגורמים המעכבים ואיתור הדרך היצירתית להסיר אותם.
  • התהליך הוא סוג של מסע משותף של המטפל והילד (וגם ההורה)
    בו נתפרת חליפה מיוחדת לילד שמתאימה לצרכים שלו.
  • התהליך אינו מסתיים בקליניקה
    חשוב להמשיך וליישם את הכלים הנלמדים גם מעבר לטיפולים עצמם.
  • התשוקה שלי כמטפלת היא הבסיס להצלחה
    הצורך בפענוח הצופן האישי של כל ילד הוא הדרייב להמשך החקר והלימוד העצמי שלי לצורך מציאת הפתרון הפשוט לכל ילד.

אני מאמינה שבכל ילד יש את הניצוץ, שעבורו יהווה המקום הבטוח.
אנו חייבים לעשות הכל כדי לעזור לו למצוא את דרך המלך שבה ירגיש בטוח.

מעוניינים בטיפול לילדכם בשיטת 'קשב הגוף'?

מוזמנים ליצור איתי קשר במספר: 052-2991166

הורים מספרים

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

עדי, את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

הורים מספרים

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

עדי,
את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

 

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"