שאלות נפוצות

תוכנית "קשב הגוף" הינה תוכנית ייחודית המשלבת תנועה, יציבה, חישה ומגע (טכניקות מרפלקסולוגיה) לחיזוק ואיזון הילד שהתוצאה שלה הינה יצירה של " גוף של ספורט", שיהווה בסיס בטוח ומעצים עבור הילד. התוכנית משלבת הדרכת הורים כחלק בלתי נפרד מהפעילות עם הילד.

לא בהכרח, יש עוד גורמים היכולים להראות התנהגות זהה.
יציבה לא תקינה, המאופיינת בשרירי ליבה חלשים, יכולה לתת תמונת מצב דומה.
שיפור מנחי יציבה המותאמים לילד וליכולותיו, לרוב מביא לשקט תנועתי. פעולה זו  לא תמיד תפתור את הבעיה אך בהחלט תוכל לתרום רבות לשקט תנועתי.

לא בהכרח, ה"מריחות" בחלק גדול מהמקרים נגרמות משרירי יציבה וגו חלשים. החזקת גו זקוף מאמצת ומעייפת את השרירים..

התערבות כדוגמת  חיזוק אינטנסיבי של שרירי היציבה במנחים יציבתיים נכונים, יכולה לבנות גב חזק והילד יוכל להזדקף ללא השקעה של אנרגיה מרובה. זה יעזור לילד  להתמיד ולא להתעייף ו"להמרח" על חפצים או על אנשים.

חיזוק שרירי הגו לאורך זמן חייב להיעשות במקביל להעלאת המודעות של ההורה והילד לחשיבות התרגול של החיזוק, תוך שהייה במנחים נכונים והתאמת הסביבה לילד כחלק מאורח החיים.

פתרון פשוט לתרגול חיזוק שרירי גו (שאתם עושים עם הדרכה מקצועית) במקביל להעלאת מודעות הילד והסביבה לשמירה על מונחי יציבה תקינים, שבונים את מרכז הילד. לדוג – אם הילד נמרך על הספה, כדאי לסדר לו תומכי יציבה (כרית, שמיכה מגולגלת) שיעזרו לו עד שהשריר יתחזק במנח הנכון. פעולה זו תהפוך את זמן השהייה של הילד על הספה לתרגיל איכותי לחיזוק שרירי הליבה.

ילד חייב לשלב מנחים נכונים בשגרת היום יום שלו. עם הנחייה והבנה בסיסית ניתן לשנות ללא קושי את סביבת הפעילות של הילד מסביבה "הורסת" לסביבה "בונה", וזאת בעזרת פתרונות פשוטים וזמינים.

הוצאה מהמעגל של חיזוק שרירי במנח לא נכון והבאת הילד למודעות של חיזוק שרירי במנח נכון. פעולה זו בונה תשתית לעבודה נכונה בשעות הפנאי במקביל לחיזוק שאתם עושים עם הדרכה מקצועית ומונעת עבודה של פול גז בניוטרל .

המלצתי היא ששווה לבדוק, בנוסף, האם יש בעיות יציבה כי במקרים רבים ההישענות על אחרים נובעת מכך שהילד לא יכול פיזית להחזיק עצמו ונדרש לתמיכה. התמיכה היא השענות על החברים.

חיזוק שרירי ליבה (עם איש מקצוע) במקביל להנגשת הבעיה לצוות הגן תוך נתינת כלים פרקטיים (עם איש מקצוע) יכול למנוע כעסים רבים של ילדים המופנים כנגד ילדך.

לעיתים יש אינטגרציה לקויה במערכת החושית. לדוגמא מערכת שיווי המשקל משדרת לגוף מסרי דחק (לחץ ומצוקה) ללא קשר למצב האובייקטיבי , דבר שגורם לילד לחוסר איזון שגורר חוסר ביטחון בגופו וביכולותיו.

טיפול בתנועה שמערב וחושף את הילד בצורה נכונה ומאתגר את מערכת שיווי המשקל שלו בצורה מדויקת, יכול להפחית את רמת החרדה בצורה משמעותית.

יתכן והבעיה נובעת מוויסות לא מאוזן של הקלט החושי (אינטגרציה חושית לקויה) שמוביל לחוסר איזון התנהגותי וקיצוניות בהתנהגות (מאפס למאה) ללא הסבר הגיוני.

במצב כזה אני ממליצה לאבחן ולבדוק את ההערכות התחושתית (מערכת וסטיבולרית, פרופריוספטית.)

הטיפול לרוב פשוט ביותר ופותר בעיה גדולה.  מחייב עבודה עם איש מקצוע

במקרה זה הייתי בוחנת האם מקור החסם קשור למערכות תחושה, תנועה או יציבה. המערכת החושית והיציבתית של הילד משתלטת על ההיגיון הבריא. במצב זה הילד בלחץ ופחות פנוי לקלוט הסבר מילולי היות והוא מרגיש במצב הישרדותי של חוסר ביטחון בגופו וביכולותיו שמשתק אותו ולא נשמע לרצונותיו. מצב זה יכול להיווצר עקב ויסות חושי לקויי או ליקוי יציבתי.

הטיפול המומלץ הינו לאתר את המערכת העיקרית שגורמת לילד להימנע (לבדוק יציבה, תחושה ותנועה) ולתרגל אותה. הסתגלות המערכת "הלקויה" למנחים הנכונים, מאפשרת לילד לבטוח בגופו ולשחרר חסמים שלעין בלתי מקצועית נראים כלא מובנים.

ככל שההתערבות מוקדמת יותר, הן יציבתית והן תחושתית, השיפור מהיר יותר ואין צורך להתגבר על הרגלים לא נכונים שכבר הושרשו.

ילדים בעלי קושי מוטורי, ילדים מסורבלים, ילדים שסובלים מנפילות מרובות, ילדים "זהירים", ילדים תזזיתיים, ילדים עם יציבה לקויה, ילדים שסובלים מקשיים חברתיים, ילדים עם התנהגויות לא מאוזנות, ילדים ביישנים, נמנעים, נמרחים וחסרי ביטחון.

להורים הרוצים סיוע בתחילת תהליך, להבין מי אנשי המקצוע שיכולים לסייע במצבים אלו ומתי לפנות אליהם (מתי לפנות לפיזיו, לריפוי בעיסוק … ועוד)

הטיפול מתבצע בתנועה בתוך חלל מזמין וחם תוך גירוי מערכות התחושה, התנועה והיציבה כבסיס, בעזרתם של אביזרים ומשחקים חוויתיים. בנוסף, במידת הצורך, משולב טיפול רפלקסולוגי.

בתחילת תהליך ובהמשך, במידת הצורך, ההורה נמצא בקרבת הילד, רואה מה הוא עושה ומקבל הסבר תוך כדי עבודת הילד על המערכות שעשויות להוות את המכשול עבור הילד.

מידת רמת המעורבות של ההורה תלויה בהורה.

הילד וההורה יקבלו ארגז כלים הנתמך על הבנה בסיסית של אופן פעילות הגוף.

הילד ידע לווסת את עצמו, להאמין בעצמו וביכולותיו, לדעת להגיע למצב בטוח "גוף של ספורט" שממנו הוא יוצא מחוזק . העלאת הביטחון העצמי שלו.

ההורה, יבין וידע איך להתמודד עם ההתנהגויות של הילד במשקפיים של יציבה, תנועה, תחושה וידע איך לגשת אליהם עכשיו ובעתיד.

ילד שמסיים טיפול, יקבל המלצה והכוונה לגבי חוגים ופעילויות המשך שיתמכו ויישמרו את היתרונות שהושגו במהלך הטיפול.

במהלך סדרת המפגשים, הילד מקבל כלים איך לקבל על עצמו אחריות ולא להיות תלוי בתיווך. הילד ידע להתארגן לבדו. את חייבת לסמוך עליו. עם זאת, צריך להבין את שורש הבעיה. לפעמים לא מספיק חיזוק (שזה בסיס חשוב ואי אפשר לוותר עליו). כדי שהילד יקח אחריות וירגיש בטוח לעשות מיומנויות שהוא כבר שולט ללא תיווך. למצוא מהו החסם הנוסף שעוצר אותו (ליקוי יציבתי, ליקוי באינטגרציה החושית, חסם ריגשי).

הורים מספרים

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

עדי, את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

הורים מספרים

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

עדי,
את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

 

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"