תנועה.
הקשר בין סרבול תנועתי לילד המוגדר כ"זהיר"

קושי מוטורי, תכנון תנועה וביטחון עצמי של הילד

ההתנהגות של ילדכם עצורה ורגועה? הוא שומר על עצמו בצורה מוגזמת (זהיר יתר על המידה)?
לעיתים הוא קופא בעת שאמור לעשות פעולה מוטורית מסוימת?
דעו שקיים קשר בין קושי מוטורי, תכנון תנועה והבטחון העצמי של הילד.

קושי מוטורי או קושי בתכנון תנועות שונות עלול לגרום לילד חוסר ביטחון וחוסר אמון ביכולותיו. הוא ימנע מהתנסויות בתנועות חדשות, עלול לקפוא במקום ולא לזוז במצבים שונים ולהפגין חוסר ביטחון כלפי הסביבה.

התנהגות שכזו לרוב אינה מפריעה לסביבה ומפורשת במגוון דרכים –  ילד זהיר, שומר על עצמו, לא צריך לפחד שיעשה משהו מסוכן, הוא עצור ורגוע בהתנהגות.

אך חשוב להבין,  שהתנהגות כזו פוגעת מאוד בילד עצמו!, בביטחון שלו, בביטחון בגופו ובאמונה שלו, שהוא יכול לבקש מהגוף להיות מופעל בצורה מסוימת ושהגוף גם יענה לבקשתו. הילד מרגיש שכלי העבודה העיקרי שלו הוא גופו, וזה אינו פועל בהתאמה לרצונו. לכן מרגיש חוסר ביטחון, נמנע, שקט.

ילדים במצב זה מחפשים כלים להחזיר את הביטחון בגופם ולזכות חזרה בביטחון עצמי.

מעוניינים בטיפול לילדכם בשיטת 'קשב הגוף'?

מוזמנים ליצור איתי קשר במספר: 052-2991166

מקרה מבחן של סרבול תנועתי בילד בן 3

דוגמא טובה שאוכל להסביר בצורה משמעותית…

אימו של שי (שם בדוי) דיווחה על חוסר הביטחון שלו ועל התחושה שלה שהיא צריכה לדחוף אותו ללא הרף לעשות דברים. 

הכרתי את שי לאחר שהגיע אלי בהמלצת הגננת שלו. היא ראתה שהוא מתקשה לקפוץ, לרוץ ולשחק בגן ובחצר הגן. ההורים פנו אלי עם מטרה לחיזוק מוטורי.

לאחר שיחה עם ההורים הבנתי, כי יש פעולות רבות בהם שי מתקשה מוטורית. לדוגמא, עליית מדרגות, כניסה לרכב וישיבה על הכיסא לבד, קושי לטפס על משחקים בגינה, ריצה לא בצורה ישרה, זהירות וסרבול תנועתי.

ההורים אמרו שאפשר לסמוך על שי, כי הוא לא יתנסה בשום דבר שמסכן אותו. לעיתים הוא נראה קצת עצוב וחסר ביטחון. וזו הייתה הנורה האדומה עבורי. הוריו של שי לא יחסו קשר ליכולות המוטוריות החלשות שלו ולקושי התכנוני לכך שהוא זהיר באופן חריג.

בביקורי בגן כדי לצפות בשי, הגננת סיפרה ששי הוא ילד מאוד חברותי, מוקף חברים, אוהב ואהוב. היא הוסיפה שמאז שהתחיל את הטיפול אצלי, הוא מעז הרבה יותר במשחקים גם בגן וגם בחצר, ומצליח לעשות פעילויות מוטוריות שלא עשה קודם לכן כמו קפיצה או מעבר מעל מכשולים.

עם זאת, הוסיפה הגננת, כי לעיתים שי מחליט לא להשתתף במשחק ולעמוד בצד. היא אינה מצליחה להבין מה גורם לשי "פתאום" להחליט שבמשחק זה הוא לא משתתף, למרות שיום קודם שיחק באותו המשחק והיה מאושר.

התמזל מזלנו ושי בדיוק הדגים את ההתנהגות הזו.

הסיטואציה: החברים שיחקו עם חיילים במשחק דמיוני. הם בנו 'חומת מגן' מקוביות הענק המצויות בגן, כדי להגן על החיילים במבצר/ארמון שייצרו. הילדים התכנסו כולם ביחד בתוך הארמון/ מבצר ושיחקו בהנאה מרובה, כשהם מוקפים ומוגנים בחומת המגן שיצרו.

הגננת ואני הבחנו ששי מעוניין להצטרף אך משהוא חוסם אותו. מעין "קיר דמיוני" שעוצר אותו מלהתקדם ולחבור לחברים למשחק. הגננת ניסתה לשדל אותו להצטרף, וגם החברים, אך ללא הועיל.

מטרת הטיפול

אנחנו צריכים לפרק את הפעילות המוטורית ולנתח את המרכיבים שלה. לזהות אילו מרכיבים יש לחזק, מי הכתובת לחזק, מהם השלבים הנכונים ולבנות שוב את המיומנות.

הצורך בבחינת כל מרכיבי הפעילות נדרש על מנת לזהות על אלו מהם יש צורך לעבוד.

בנוסף, לבחון את תכנון התנועה והיכולת לתכנן את הפעולה הרצויה. להבין מה הוא ה"הקיר הדמיוני" שחוסם ומונע משי להצטרף לחברים.

חיזוק היכולות המוטורית כגון מעבר מעל מכשול, היכולת לנתק רגליים מהרצפה בביטחון, כוח השריר המתאים לביצוע הרמת הרגל (כמובן שיש עוד גורמים כגון ויסות כוח, יציבה, ….ריגשי, שלא אגע בהם כאן היות שבמקרה של שי הם לא היוו גורם מעכב).

תוצאות הטיפול

לאחר שהבנתי מהו "הקיר הדמיוני" שמונע משי להצטרף, הוא הצטרף לחברים למשחק ושיחק איתם בהתלהבות רבה. שינוי קטן, התערבות מינימלית, שעזרו לשי להצטרף לחבריו לאחר שעבר את מחסום הביטחון שלו.

מהלך הטיפול

שלב 1 בקליניקה  – הכנה

שי הגיע עם חוסר ביטחון תנועתי. הוא התקשה לנוע במרחב בחופשיות, נתקל בדברים, חשש לעבור מעל מכשולים נמוכים, פחד לרדת בגרם המדרגות לקליניקה ונעזר במעקה ובאם.

רגליו התבלבלו לו ולעיתים עצר ונראה היה שלפני שעושה כל צעד הוא עוצר לחשוב ולתכנן אותו. הוא הציג חוסר יכולת מוטורית ותכנונית לצורך מעבר מעל מכשולים, עצר הרבה והשתהה במהלך הרצף התנועתי. מעבר מצד אחד של הקליניקה לצידה השני לקח זמן רב יחסית והיה מלווה בחשש אמיתי של שי.

במשך כחצי שנה עבדנו על חיזוק שרירים, טווחי תנועה, גירוי מערכת החישה והיציבה התומכות בתנועה, שיפור קואורדינציה וחזרות מרובות. כמו כן  תרגלנו מעבר מעל מכשולים בגבהים שונים, בתחילה מעבר מעל כרית קטנה ולאחר מכן מעבר מעל דרגש גבוה יותר.

שי הצליח באופן הדרגתי לעבור מעל מכשולים שנקרו בדרכו (משחק שהונח על הריצפה, מעבר מעל מכשול ולא ללכת מסביב או לקפוא במקום כי הוא מרגיש שמשהו חוסם את המעבר שלו).

שי למד לתכנן את המעברים ואחרי תרגול רב זה הפעולה הפכה להיות טבעית עבורו, ללא עצירה של רצף ההתקדמות שלו.

המטרה הבאה בעבודה עם שי הייתה לגרום לו להעביר את יכולות שרכש אל מחוץ לקליניקה לחיי הגן.

שלב 2 – התערבות בגן 

לאחר ניתוח הסיטואציה והיכרותי עם שי, הבנתי ש"הקיר הדמיוני" שעצר את שי הוא למעשה  החשש לעבור מעל חומת הקוביות שמקיפה את החברים והמשחקים. היה זה מבחינתו מעין "מחסום" שצריך לעבור. אולם שי לא ידע איך לעבור אותו מבחינת גיוס הגוף הן מבחינה מוטורית (הרמת הרגל מעל למכשול וייצוב הגוף למען מטרה זאת) והן  ברמה התכנונית (איך אני מתכנן את המעבר, מה רצף הפעולות ).

לקחתי את שי הצידה לסביבה שקטה ותרגלתי אתו מספר פעמים מעבר מעל קובייה בודדת. לאט לאט, שי נזכר שהגוף שלו יודע לעשות פעולה שכזו הן מבחינה מוטורית והן מבחינה תכנונית. הביטחון התנועתי שלו חזר. לאחר תרגול של כ-10 דקות ניגשנו שי ואני לחומת הקוביות שהילדים יצרו. נתתי לו יד מספר פעמים ועזרתי לו לעבור מעל החומה שבנו החברים. שי תרגל את הפעולה  לבד ולאחר מספר דקות הוא הצטרף למשחק עם חבריו. לא היה כל צורך בעזרה נוספת שלי או בשידול  של הגננת שיצטרף אליהם.

שי שמח להצטרף למשחק ועל פניו נראתה ארשת של רווחה ושלווה. ונראה כי הביטחון חזר לגופו. הוא הזיז את הגוף במרחב בבטחה וכבר לא היה קיר דמיוני שחסם את רצף תנועתו.

הדרכתי את הגננת כיצד לנהוג במצבים דומים שיהיו בגן בהם שי יתקל ב"קירות דמיוניים" אחרים בסיטואציות אחרות שיגרמו לו לאיבוד הביטחון העצמי.

ההדרכה ניתנה ספציפית ליכולותיו של שי ולגורמים המעכבים שלו.

סיכום טיפול

כללי האצבע בהתערבות שלי:

לחפש סיטואציה משמעותית עבור הילד במהלך שהותו בגן הילדים. יש צורך שהסיטואציה תהיה בקורלציה עם השיפור שחל בקליניקה ולעזור לילד לשחזר את חוויות ההצלחה בקליניקה, שכללה מרכיבים מוטוריים ותכנוניים לפעולה בגן שדורשת גם כן מרכיבים אלו. שחזור ההצלחה יעלה את בטחונו העצמי של הילד.

במקרה של שי הקושי התכנוני והקושי ביכולות המוטוריקה הגסה גרמו לו לאבד את הביטחון בגופו וביכולותיו. לא היה לו מספיק בטחון  לעבור את חומת הקוביות ולכן הוא בחר לוותר על משחק נחשק, דבר שפגע מאוד באיכות חייו בגן .

יש צורך להעיר את תשומת ליבם של אנשי צוות הגן כדי לייצר סיטואציות בהן  שי מתרגל מיומנויות מוטוריות בהן התקשה בעבר, כגון כניסה ויציאה מהחומה שמייצרת עבורו תרגול של מעבר מעל מכשול. התרגול פותח לשי  צוהר שלם של פעילויות שהוא יכול לבצע בגן ללא פחד וכל עולה הביטחון העצמי שלו ותחושת ההצלחה. הקושי אותו חווה שי בעבר כבר לא מהווה גורם מעכב ברגע שהצליח לחזור ולעשות שימוש ביכולות שרכש בקליניקה למסגרת הגן .

חשוב להדריך את צוות הגן בשינויים המינוריים שיכולים לעזור מאוד לילד להגביר את הביטחון שלו. גופו של הילד זוכר את חוסר הביטחון בהצלחה בפעילויות מסוימות, ולכן צריך לתת לו, לעיתים, תזכורות מחזקות לגוף באשר ליכולתו.

הערה

השלבים השונים בליווי הילד במעבר מכשולים שונים חייבים להיעשות באופן הדרגתי, עם שימת דגש על גורמים אחרים שלא הובאו כאן (תחושתי, יציבתי…) ועל ידי בעל מקצוע מוסמך לכך.
ההורים וצוות החינוך בגן צריכים להיות מעורבים בתהליכים שהילד עובר.

מעוניינים בטיפול לילדכם בשיטת 'קשב הגוף'?

מוזמנים ליצור איתי קשר במספר: 052-2991166

הורים מספרים

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

עדי, את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

הורים מספרים

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

עדי,
את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

 

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"