הדרכת הורים ומטפלים
בשיטת קשב הגוף

תוכנית "קשב הגוף" הינה תוכנית ייחודית המשלבת תנועה, יציבה, חישה ומגע (טכניקות מרפלקסולוגיה) לחיזוק ואיזון הילד שהתוצאה שלה הינה יצירה של " גוף של ספורט", שיהווה בסיס בטוח ומעצים עבור הילד. התוכנית משלבת הדרכת הורים כחלק בלתי נפרד מהפעילות עם הילד.

לתפיסתי, קיימת חשיבות עליונה להדרכת ההורים והצוות המטפל כחלק מהסיוע לילד להתגבר על האתגרים השונים, ולכן אני כל כך מקפידה עליה במהלך הטיפולים בקליניקה וגם מעבר להם.

ההדרכה הינה בכמה מישורים ומטרתה לאפשר להורים או לצוות המטפל להבין את הגורמים המעכבים איתם מתמודד הילד ומה הכלים הטובים ביותר שניתן להעניק לו, מעבר לטיפול בקליניקה.

אפרט חלק מתחומים שכלולים בהדרכת ההורים:

  1. במהלך המפגשים, לומד ההורה לעומק את מודל "קשב הגוף" והוא מבין טוב יותר מונחי יסוד ביציבה, וויסות חושי ותנועה שיאפשרו לו להבין, ללוות ולתמוך בילדו במהלך התהליך הטיפולי ממקום של הבנה והכלה.
  2. ניתוח משותף של סרטונים קצרים מחיי היום-יום של הילד להבנת תפקודו מחוץ לקליניקה בסביבתו הטבעית.
  3. מיפוי האתגרים איתם מתמודד הילד ומגוון הפתרונות האפשריים. במידת הצורך מתבצעת העמקה משותפת עם ההורים ועם הצוות החינוכי
  4. הקניית ארגז כלים ומושגים שמאפשרים להורה להמשיך עם הילד גם מחוץ לקליניקה את התהליך שהוא למד והכיר במהלך הטיפול.
  5. עזרה בבחירה של פעילויות/ חוגים נוספים במהלך הטיפול ובסיומו, בהתאם לחוזקות הילד.
  6. מתן הסבר, במידת הצורך, לגבי שילוב בין מטפלים בתחום התנועה והרפואה המשלימה (דוגמת פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת).
  7. הטמעת חשיבות הספורט וההנאה שבתנועה !! מיצוי הספורט ככלי טיפולי לגוף ולנפש ומציאת הדרך המיטבית לשילובו כדרך חיים.

את חשיבות הדרכת ההורים היטיב לתאר אחד מלקוחותיי:

"במהלך החודש האחרון למדתי יותר מה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. … למדתי שאני יכולה לגרום לילד לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב.

עדי עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים."

הורים מספרים

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

עדי, את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

הורים מספרים

"

תודה רבה על האכפתיות , הנתינה והלמידה הרבה. אוהבים מאוד, ד' וכל משפחת כ'

"

"

אני יכולה להזכיר לגל בקלות איך להחזיק את הגוף
– "כמו אצל עדי".

"

"

עדי יקרה !
תודה רבה על עבודתך הנפלאה עם ג'
את פותחת בפניו אפשרויות ויכולות חדשות ועוזרת לו להתקדם ולגדול. עבודתך היא הרבה מעבר לגוף הפיזי וראייתך מעמיקה ורחבה.
"בחר לך כוכב ואל תפנה נא את פניך ממנו, והוא יגרום לך להגיע רחוק ללא עייפות וללא מאמץ" אלכסנדרה דוד ניל.

"

"

אנו רוצים להודות לך על כל מה שנתת לילדינו ולנו.
על ההכלה, החום, הליווי, ההתבוננות הנקייה, על זיהוי מצבים ותמיכה. תודה על העידוד והמילים הטובות והמצמיחות. תודה על אינספור רעיונות יצירתיים ועל ההשקעה והנתינה. עבודתך יקרה מפז ואנו מאושרים על התהליכים שעשית עם א'
שתתברכי בכוחות להמשיך עוד שנים רבות את עשייתך הנפלאה והחשובה.

"

"

עדי היקרה! אחרי תקופה ארוכה שלנו ביחד זה הזמן להודות על שלמדת להכיר את ב' לעומק ורצית כל כך לאפשר לה להתקדם ולהצליח. על שזיהית מה עומד בדרכה, ואילו מחסומים עומדים בפניה ומתוך כך לימדת אותה , עם הרבה סבלנות להאמין בעצמה ולדעת שהיא מסוגלת.

ראינו איך כל הצלחה קטנה הביאה איתה הצלחות רבות בהמשך. וכמו שפרח קטן נפתח ומגלה את כל היופי שבו. ב' החלה לגלות את עצמה בתהליך קסום ומפליא. הסכר הפנימי שחסם אותה נפרץ, כל מה שהיה עצור בתוכה השתחרר, וכוחות חיים רבים החלו להופיע.

היא רצה, צוחקת, שרה, רוקדת, מטפסת וקופצת ומדברת בביטחון עם כל מי שסביבה. אנחנו מאושרים שב' שלנו פורחת ויודעים שאצלך היא קיבלה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו.

אנחנו מודים לך מאוד על הנכונות לעזור ולתמוך, על ההכוונה וההדרכה לאורך כל הדרך. על ההדרכה לצוות הגן ועל המסירות האמיתית והדאגה הכנה לב' לאורך כל הדרך. תודה רבה עדי!

"

"

זיהינו אצל ביתי קשיים מוטוריים שונים, סרבול מוטורי, ריבוי נפילות, חשש מהתנדנדות בנדנדה ומטיפוס בסולם.

מתוך שיח עם הגננות, אחת מהן המליצה לנו לפנות לעדי גינגולד. שמענו בעצתה והמענה היה מעל ומעבר לציפיותינו.

עד מהרה ראינו את בתנו משפרת את יציבתה, הליכתה, קפיצותיה, ריצתה ועוד. בנוסף, אף אנו קיבלנו כלים משמעותיים מעדי שתמיד דאגה להדריך אותנו ולצייד במשימות, משחקים ופעילויות בבית ובחוץ לחיזוק נוסף של הילדה.

עדי הסבירה לנו מה האתגרים שזיהתה ונתנה לנו כלים ודרך ברורה לעבודה, הדריכה שלב אחר שלב. עבדה על קשיים פיזיים וגם על יצירת קשר בריא. שמה דגשים בעבודתה הן על הרבדים הפיזיולוגיים, הן הרגשיים והן המנטאליים.

היה אפשר לראות את הקומה שלה מזדקפת ואת הרגליים משתרשות בעולם והולכות בו בביטחון רב יותר.

"

"

במהלך החודש האחרון למדתי הרבה יותר ממה שחשבתי שאלמד בזמן כ"כ קצר. כמה חשובה היציבה, ההשתרשות של הגוף על ההתנהגות של בר, כמה חשובה עצירה וחשיבה לפני כל פעולה.

למדתי שאני יכולה לגרום לו לעצור לפני פעילות כשהוא משתולל, לדוגמא, ולרכז אותו על ידי השתרשות הרגליים או הידיים.

"

"

עדי יקרה, לפני כשנתיים הגענו אליך עם א' המתוקה. ילדה חברותית, חכמה, דברנית לא קטנה ובתחום המוטורי די התקשתה.

עוד במפגש הראשון התאהבה בסטודיו המאובזר, ועוד יותר נרתמה למשימות ולאתגרים שהצבת עבורה. נכון, הייתה עבודה קשה ומאתגרת, אך משיעור לשיעור ראינו את השיפור האדיר והכל בזכות האמונה הגדולה שלך, החיזוקים והאימונים החווייתיים.

רצינו להגיד המון תודה! תודה על הסבלנות, הנתינה, האכפתיות ובעיקר תודה על האמונה הגדולה "כל מה שילד צריך זה מבוגר שיאמין בו..." בהערכה רבה. משפחת ג'

"

"

יש אנשים שתענוג לראות אותם עובדים, כי כשהם עוסקים במה שהם אוהבים ובמה שמעניין אותם, הם זוהרים, כמוך.
את מתבוננת, מקשיבה, הכל בליווי מחשבה של מה לעשות ואיך לעשות כדי לכוון את הילד למקום טוב יותר.

 

"

"

אנו מעודדים את גיל להתגבר על האתגר, להתמודד ולא לוותר לעצמו. זה ערך שהתחזק אצלי מתוך העבודה עם עדי. המאמץ מביא לתוצאות בכל תחום ובכל שלב בחיים. החשיבות של האמון שלי ביכולת של הילד.

"

"

עדי,
את עושה ניסים!
יודעת לחבר את הגוף והנפש של הילד יחד- דבר שמוביל אותו להאמין  בעצמו ולהצליח.

 

"

"

עדי מקשיבה לצרכי הילד ולקשיים שלו,
מזהה נקודות שמחלישות ופוגעות באיכות החיים שלו
ומטפלת בהם בעזרת תרגילים ממוקדים שנותנים לו כלים.

"

"

אין לזה מחיר.
זה מפעים לראות ילד שהיה מרבה ליפול ולמעוד מכל פעילות הכי קטנה ופשוטה, פתאום מטפס, רץ וקופץ בביטחון ובשמחה. נופל וקם וממשיך הלאה ולאט לאט פחות נופל....

"

"

הציפיה שלנו מעדי התממשה מעבר לכל הציפיות. הילד מרוכז, מצליח להקשיב להוראות ולמלא אחריהם. במידה ולא מצליח מנסה שוב ושוב ולא מתייאש עד להצלחה מלאה. פחות מתוסכל ויותר נהנה מהדרך.  

"